Üzemeltetési javaslatok

  • Felni felszerelés után 50-100 kilométerrel ellenőrizzük a kerékcsavarok meghúzottságát.
  • Új gumiabroncs bejáratása kb.100-200 kilométer. (A tapadási próbákat ne ekkor végezzük el!)
  • Légnyomást rendszeresen ellenőrizzük hideg állapotban. Ehhez legmegfelelőbb egy saját minőségi légnyomásmérő használata.
  • 5-10 ezer kilométerenként ellenőriztessük a kerekek kiegyensúlyozottságát (centrírozás).
  • Új gumihoz új szelepet használjunk!
  • Menet közben az esetlegesen felmelegedett abroncsból ne engedjünk le levegőt!
  • Gyári mérettől eltérő méretű gumiabroncs szereltetése előtt kérjék ki szakember tanácsát, illetve nézzék meg váltóméret-táblázatainkat!
  • Kátyúba hajtás után még 1-2 héttel is ellenőrizze, hogy a gumiabroncs oldalán nem jelentkezik-e dudor. Ha igen, azonnal forduljon szakemberhez!
  • A defektek közül a futófelületen keletkezett szöglyukak teljesen korrektül javíthatóak, az oldalfal-sérülések javíthatóságának eldöntése már komoly szakértelmet igényel. Ha javítható a gumiabroncs, minél hamarabb végeztessük el a javítást!
  • A tömlő nélküli abroncsok használata biztonságosabb, mint a tömlősöké, mivel jóval kisebb a durchdefekt esélye.
  • Gumiabroncsok cserélgetése: Az egyenletes kopás érdekében célszerű kb. 10 ezer kilométerenként az első kerekeket hátra, a hátsókat előre tenni. Vigyázzunk, hogy a gumiabroncsok eredeti forgásiránya megmaradjon!
  • Rendellenes, egyenetlen, féloldali kopás észlelése esetén, mivel az az esetek többségében a futómű beállítás hibája, ellenőriztessük a futómű-beállítást. Célszerűnek tartjuk új gumiabroncs felszereltetése után is ellenőriztetni a futómű-beállítást.

Comments are closed.