Üzemeltetési javaslatok
- Felni felszerelés után 50-100 kilométerrel ellenőrizzük a kerékcsavarok meghúzottságát.
- Új gumiabroncs bejáratása kb.100-200 kilométer. (A tapadási próbákat ne ekkor végezzük el!)
- Légnyomást rendszeresen ellenőrizzük hideg állapotban. Ehhez legmegfelelőbb egy saját minőségi légnyomásmérő használata.
- 5-10 ezer kilométerenként ellenőriztessük a kerekek kiegyensúlyozottságát (centrírozás).
- Új gumihoz új szelepet használjunk!
- Menet közben az esetlegesen felmelegedett abroncsból ne engedjünk le levegőt!
- Gyári mérettől eltérő méretű gumiabroncs szereltetése előtt kérjék ki szakember tanácsát, illetve nézzék meg váltóméret-táblázatainkat!
- Kátyúba hajtás után még 1-2 héttel is ellenőrizze, hogy a gumiabroncs oldalán nem jelentkezik-e dudor. Ha igen, azonnal forduljon szakemberhez!
- A defektek közül a futófelületen keletkezett szöglyukak teljesen korrektül javíthatóak, az oldalfal-sérülések javíthatóságának eldöntése már komoly szakértelmet igényel. Ha javítható a gumiabroncs, minél hamarabb végeztessük el a javítást!
- A tömlő nélküli abroncsok használata biztonságosabb, mint a tömlősöké, mivel jóval kisebb a durchdefekt esélye.
- Gumiabroncsok cserélgetése: Az egyenletes kopás érdekében célszerű kb. 10 ezer kilométerenként az első kerekeket hátra, a hátsókat előre tenni. Vigyázzunk, hogy a gumiabroncsok eredeti forgásiránya megmaradjon!
- Rendellenes, egyenetlen, féloldali kopás észlelése esetén, mivel az az esetek többségében a futómű beállítás hibája, ellenőriztessük a futómű-beállítást. Célszerűnek tartjuk új gumiabroncs felszereltetése után is ellenőriztetni a futómű-beállítást.